Terima Kasih Pada Yang Sudi Jenguk Blog ini
"Kepercayaan kepada Tuhan itu telah ada dalam lubuk jiwa manusia. Tetapi kepercayaan tentang adanya Allah itu belum menjadi jaminan bahawa orang itu tidak sesat." (Hamka)

Sunday, March 7, 2010

Dalil Cinta

Best ler tengok citer lakonan Fahrin dengan Amani tu... Ada mesej yg di sampaikan untuk insan2 yang begelar wanita especially. Hahhhh....pada yang dah nak kawin n berumahtangga tu cuba2 lah belajar jadi sorang isteri ya. hahaha.... Aku ni dah malas nak belajar tu semua...sebab bila aku dah serius orang tu pula buat perangai hinggalah aku kecewa. So, dalam diri ni... bab2 masak, cuci pakaian, kemas rumah tu semua kira ku boleh lah. Tapi...nak tunjuk rajin n ada ciri2 isteri tu aku dah malas nak buat. Sebab benda ni aku rasa....aku akan pandai juga 1 day nanti. Tapi sebab aku selalu kecewa lah buat kan aku dah malas nak amik tau tu semua. Bahagia juga hidup kalu dapat jumpa suami macam Fahrin tu ya...penyayang, tak pemarah, baik hati jer dengan isteri..... Wahhhh...bahagianya ku rasakan. Citer Dalil Cinta tu memang best lah...pengajaran sangat2 buat kaum hawa yang nak kawin atau yang dah begelar isteri. Jaga suami bebaik n makan minum nya. hehehe.... Jangan nak kena bebel oleh mak mertua n mak sndri. Eh..gerun juga bila citer pasal mak mertua ni kan. Seumur hidup ku...tak pernah lagi aku bemesra dengan ex bf ku punya mak. Ntah bila lah agaknya masa itu akan tiba..... Akhir citer tu, sedih juga aku...tersentuh jiwa ku yg lembut ini. (lembut kah ya?) Aku hanya mampu berdoa dapat bertemu dengan bakal suami ku yang baik hati nya.

Ermmm....masuk bab lain pula...hari ni ntah lah perasaan ku mendung jer. Aku pun tak tau apa yang aku mau sebenarnya. Betul juga kata kawan ku di FB tu mungkin diri lonely... Yups..memang aku rasa hidup ni lonely sangat2. Umur macam aku ni orang kata memang patut n wajib ada steady bf. Kekadang terkenang juga kenagan lama ku. Nak jatuh jer air mata bila ingat. Tak sangka diri ni di buat macam orang yang tak ada hati dan perasaan. Napa sanggup sakitkan hati ku. Adakah semua kerana untuk kepuasan nya sahaja?? Puas bila dapat mainkan hati sorang perempuan. Arggghhhhh.... (naaa..kan jatuh lg air mata ni). But, today memang hati ni emo sangat2. Cepat tersentuh.... Aku doakan dia berbahagia. Aku memang tak nak ingat bend a ni semua....tapi tipu lah kan kalau ndak pernah teringat. apalagi di malam2 ni n hidup ku yang bertemankan laptop jer ni lagi lah terasa..... Tapi apakan daya.... mungkin apa aku buat ada rahmat di sebaliknya. Memang tiada manusia yang perfect di dunia ini. Aku bukan lah mencari yang perfect sangat...tapi cukuplah orang yang pandai jaga hati ku dan hormat diri ku dan tak suka mengada2kan citer. Apalagi bab tipu menipu ni...memang pantang nenek moyang ku. Wahhhh....cukup...cukup....mangkin aku layan ...mangkin emo n jatuh air mata nanti mengenangkan nasib diri. Baik aku layan mata dulu.....

Sekian untuk ketika ini....hehehe.....

No comments:

Post a Comment